torsdag 11 december 2008

Glasbitar i quinoa

Jag har redan tidigare gjort klart vad jag tycker om quinoa. Efter att ha läst detta blir jag inte direkt mer sugen på att äta detta ogräs. Vad jag däremot reagerade på var att kvinnan i Östersund som åt ogräset, eller quinoan om man så vill, tyckte att det var lite hårt. Lite mycket skal, var hennes slutsats, och hon spottade ut bitarna. Det var inga quinoaskal som hon tuggade på, utan glas!

Hur glas lyckas hamna i Risentas förpackningar med quinoa är mer än vad de själva kan svara på och nu ska det naturligtvis utredas. Utredas. Jag hoppas att det görs ordentligt så att det inte upprepas. Detta ger väl ännu en orsak till att inte köpa lågprisprodukter, även om jag är tveksam till att kontrollen är bättre hos dyrare alternativ.

När jag läser vidare ser jag att det inte är en engångshändelse, utan att "de berättade att det har hänt ett flertal gånger tidigare"! Det är sådant som inte får hända och i synnerhet inte flera gånger! Ersättningen då? Ja, är det ingen som har skadats så är det "rimligt med 100 kronor". Det är väl klart som bara den att de inte gör någon ordentlig utredning om det räcker med en hundring för att bli av med en jobbig kund.

Är det någon som fortfarande är osäker på hur quinoa ser ut, så finns en bild samt lite info om glasbitarna här.

Vad sägs om detta då? Jag är i alla fall säker på att jag kommer att fortsätta att äta potatis, bland potatis är det svårt att gömma glasbitar...

Inga kommentarer: