onsdag 22 oktober 2008

Äter folk ogräs?

Jag upptäckte en sak idag. Quinoa, den där nya varianten som liknar couscous till utseendet, är egentligen mjölmålla. För mig är målla ogräs, det där jobbiga som växer i potatislandet och som man är allergisk mot.

Slutsatsen av detta är att folk äter ogräs. Jag mår lite extra bra när jag tänker på alla människor som försöker vara sådär hippa och moderna och äter ogräs. Jag äter potatis.
Idag åt jag pressad potatis, rökt makrill och rivna morötter med groddade mungbönor. Det var gott.

När man letar efter folk som har bloggat om quinoan hittar man mest recept, exempelvis
Kinnas blogg - mormors mat: Quinoan och jag
En blogg om mat!: Recept 36. Quinoa-sallad!
Den senare spelar även mysig musik när man öppnar... Något som kan vara irriterande ibland, men just idag var det bara härligt.

Folk äter ogräs.

2 kommentarer:

Annchen sa...

Jag äter också quinoa ibland ;-P Åt det t.ex. med feta och vad det nu var, tillsammans med kycklingfilé och m&p tyckte det var så gott att de också ville börja äta så. Folk äter organ också, man ska inte analysera så noga vad det är, bara det är gott. :)

Pumlan sa...

Jo, m&p tyckte också det var spännande och skulle köpa. Jag fick följa med till butiken och hitta denna "qvinna" på kartong...