tisdag 7 oktober 2008

Skvallertjejen

Jag är överförtjust. Jag har hittat en serie som tar mig långt, långt bort ifrån denna världen och sätter mig i Manhattans finaste rum. Gossip Girl, detta fenomen som är en sådan ungdomsserie med allt vad det innebär. Löjligt, egentligen, men oerhört roligt!

Jag brukar inte vara den som fastnar för tv-serier, förutom Vita Huset, som jag gärna ser så fort jag hittar det på tv. Följa tv-serier och så har jag sällan gjort, några försök har det väl blivit men det är så lätt att missa något och sedan kommer ju den där reklamen hela tiden.

Nu väntar jag däremot med spänning på nästa veckas avsnitt av Gossip Girl, så att jag kan få njuta av flärden och fåfängan, intrigerna och grälen. Det gäller ju att gotta sig åt andras olycka och när det endast är uppgjort på vita duken (eller tv:n för den delen) är det ju ultimat, då man slipper att känna sig dålig.

Serien innehåller dessutom denne mysige man att vila ögonen på, nämligen Matthew Settle.
Han är ytterligare en Aragorn-figur, alltså en man som de fått till att vara oerhört attraktiv i serien/filmen men som i verkligheten inte alls är särskilt spännande.

Tänk vad mycket annat man skulle kunna göra för sådana pengar som de sprätter omkring sig, för jag antar att det finns familjer precis som dessa i verkligheten också...

Inga kommentarer: