onsdag 29 oktober 2008

Bloggprinsessa på vift

Tydligen har halva Sveriges Bloggprinsessa varit ute på vift. Blondinbella har varit på semester och efter lite tråkigheter tagit en timeout i sitt bloggande. I Metro igår läste jag att hon nu var tillbaka, nu ska hon inte längre blogga om sitt privatliv och hon ska fortsätta att uppmana till konsumtion. Kanske kommer det att vara Bella som får upp konsumtionen i Sverige och räddar oss från lågkonjunkturens grepp? Visst vore det världens ironi?

När jag skulle plocka fram sidan för att länka till den ser jag det senaste inlägget där hon skriver om att hon ska iväg till sitt födelsedagskalas, hon fyller visst myndig och ska fira på Café Opera. Äntligen, äntligen får hon dricka alkohol lagligt...

På födelsedagsfesten ska hon dessutom ha på sig kaninpäls! Att det inte blir vilda protester och hon blir attackerad på stan på grund av dessa dumheter att använda päls? Det är nästan så att hon stiger ett snäpp på respektstegen nu, frågan är om det är ett statement eller om hon bara tycker att hon är så snygg i den? Hrm...

Kommentarerna till det inlägget var ganska underhållande, exempelvis:
"så vad sägs som att göra en päls av dig istället? blir nog en fin halsduk av ditt hår" från Patricia #45
Linn #52 länkade till ConvincedSilence och där såg jag nästan en hel film, innan jag var tvungen att byta bort den. Det var helt klart det obehagligaste jag sett på länge och jag blir fortfarande lite illamående när jag tänker på hur de - håll i er nu - flådde djuren då de fortfarande levde. Jag har aldrig tyckt att det varit fel att använda päls, men jag tycker det är oerhört fel att behandla djur på ett så totalt orespektfullt sätt. Fy!
Madde #91 skriver: "bränn den imorron, eller ge tillbaka pälsen till kaninen som numera går runt naken."

Längre än så orkade jag inte igenom kommentarerna, men det var övervägande folk mot päls då de väl uttalade sig om den. Tycker det är intressant att folk hotar att slänga färg på henne, det får henne säkerligen att sluta använda päls, eller? Nu är jag tillbaka på det jag skrev om i ett tidigare inlägg, alltså om djuret redan är dött så är det väl "lika bra" att det används? Eller? Hrm... Det är ett underligt dilemma, men att betala 14.000 för pälsen det är ju lite magstarkt, i alla fall för mig som handlar mina kläder i en helt annan prisklass...

Inga kommentarer: