torsdag 11 december 2008

Totaldissad

Som alltid blir jag glad och väl till mods av snön och idag har jag tagit en promenad ute i snön och lyckades även få till en snöängel, då jag trodde att ingen såg. Anledningen till att jag försöker vara lite diskret är väl just att man inte är tio år längre och när man är ute själv kanske det anses lite... märkligt...

Ögonblicket efter att jag rest mig upp igen kommer naturligtvis en tant med en hund. Hunden drar och sliter i kopplet för att komma och hälsa på mig, som nästintill måste ha sett ut som en snögubbe... När jag böjer mig ned för att hälsa på denna hund så springer den fram och tillbaka och sliter i kopplet så tanten nästan ramlar omkull - men vägrar hälsa på mig tills han blir tillsagd att han ska uppföra sig! Då, till slut, nosar hunden lite snabbt på min hand och ignorerar mig därefter totalt. Jag var visst inget intressant, när det kom omkring. Totaldissad, av en hund.

Inga kommentarer: