måndag 8 december 2008

Fastnat med skägget i brevlådan?

Årets julkalender blev en stor besvikelse. Jag verkligen älskar vintern och december månad, med allt som hör därtill. Julkalendern på SVT är en sak som helt klart hör till julstöket och till den första december varje år så bänkar man sig troget framför tv:n och väntar med spänning. Förra årets kalender var riktigt julig med snö, Tomten, nissar och julklappar. I år får vi något futuristiskt tjafs som egentligen mer ser ut som några förvuxna pojkspolingar som gått lös med färg och prutthumor på något sätt som vare sig passar barn eller vuxna.

Anders och Måns hade säkerligen roligt under tiden de spelade in serien, men hur de tänkte då de skapade den övergår min fattningsförmåga. En serietidningsjul är ingen jul jag vill ha, jag vill ha en riktig jul, men snö och tjocka kläder, julklappar och nissor... Tydligen var däremot karaktärerna så spännande så att de återfinns även på radion, något som visst inte skett sedan Teskedsgummans tid. Hur de lyckades charma radio och tv så undrar jag över.

Inga kommentarer: