söndag 18 januari 2009

Vilken parti-tillhörighet har din blogg?


Efter ett besök på intressant.se hittade jag bloggen Sidvind och den intresseväckande rubriken "Avslöjad som smygsosse" vilket genast fick mig att bli lite nyfiken. Där fick jag skrivet på näsan att min blogg är miljöpartistisk till 22-23 procent, centerpartistisk till 20 procent och sedan verkar det vara jämt lopp med en liten övervikt på de blå partierna. Se själva och döm om det stämmer?

Jag tyckte dock att det var lite skrattretande, i synnerhet om man tar och tänker på de inlägg om energipolitik som jag har postat de senaste dagarna... Däremot förutsätter jag att bloggparti.se inte bedömer mer än förekomsten av vissa ord - börjar de klara av värderingarna av dem så blir jag däremot riktigt imponerad!

Bara för skojs skull var jag naturligtvis tvungen att prova lite andra bloggar och vad de hamnar på höger-vänster skalan. Prova gärna själva, med favoritbloggarna och se om det stämmer! Jag testade några stycken och är väl ganska skeptisk till om det fungerar, men kanske?!

Inga kommentarer: