onsdag 7 januari 2009

Naken man dinglandes från skidlift

Om någon någonsin funderat på det mest pinsamma som kan hända i en skidlift så har det nu hänt. Tanken att något sådant skulle kunna hända har aldrig tidigare fallit mig in...

Jag förstår inte hur man kan bära sig åt för att lyckas att kana ur en sittlift. Att dessutom lyckats att fastna med både skidbyxor och underbyxor så att de kanar ned till fotknölarna och sedan hänga kvar upp-och-ned är nästan bra jobbat.Det gäller en 48-årig man som i skidorten Vail, Colorado, halkade mellan sätet och ryggstödet. Sätet var tydligen nerfällbart, vilket förklarar en hel del... Saken är bara den att liftvakten skall fälla ner sätena men att han inte lyckats med detta denna gång och till råga på allt verkar det inte ens varit han som stoppat liften, utan någon i liftkön! Detta är alltså om man vågar tro på the story behind the vail chairlift photo.

Efter att ha sett bilder på mannen och hur han blev nedplockad efter en kvart så kommer jag att känna en viss lättnad i fortsättningen. När man är helt övertygad om att alla tittar på en vid en vurpa ska jag tänka på den mannen - jag är fullt övertygad om att alla tittade på honom där han hängde. Inte att förglömma är alla de mobiltelefoner med kameror som folk idag är utrustade med...

Aftonbladet kan bjuda på en del leenden ibland, även om jag tycker en aning synd om mannen som dock verkar ha klarat sig utan skador om än lite nerkyld.

Ett antal bilder har The Smoking Gun, även med en roande kommentar att mannen är oidentifierad, men dock 48 år!

--------------------
Pingat på nyligen.se för intressant.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Annchen sa...

Det kunde ju varit något annat han fastnade med och dinglade i... det gäller ju att se det positivt.

Pumlan sa...

Ja, det kanske hade resulterat i en ordentlig sträckning...