tisdag 3 februari 2009

Tidsfördriv - länkarkivet

Det är så mycket som händer runtom i världen, så även i det egna livet. Tyvärr blir bloggen emellanåt åsidosatt, men nu kände jag att det var dags att jag delar med mig lite av de sidor som jag ofta besöker eller bara är lite intressanta och underhållande, för att inte säga nyttiga.

För ett leende eller två hänvisar jag till Tjuvlyssnat.se där det alltid dyker upp korta tjuvlyssningar som ofta förgyller min dag.

Bredbandskollen kan snabbt svara hur snabbt ditt bredband egentligen är.

Vem har inte drabbats av irriterande telefonförsäljare och emellanåt även en tyst i luren då man svarar, vemringde svarar snabbt på om det var någon sådan som ringde dig. Telefonnummerlistan fungerar på ett liknande sätt.

Vill man fördriva tiden, men ändå lära sig nyttiga saker är the CIA Factbook ett alternativ till Facebook, med nästintill samma stavning...

Mastering Swedish får mig alltid att skratta både en och två gånger, svenska är ett bra underligt språk ändå... Det finns ett antal lektioner, bara att byta ut den sista siffran.

En lite mer underlig idé är FutureMe, där man visst kan skicka ett meddelande som levereras på en bestämd dag i framtiden... till sig själv... Jag har inte testat, men tycker idén är lite rolig och har sparat länken.

För mer underhållning, de dagar man bara vill sitta och slösurfa, hänvisar jag till Lawguru. Där återfinns underliga lagar runt om i världen. Det finns otaliga exempel på att de som stiftat lagarna inte tänker riktigt som vi andra...

--------------------
Pingat på nyligen.se för intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: