onsdag 11 februari 2009

Balkongstunt i Alby

För ett tag sedan såg jag ett avsnitt av Stargate Atlantis där en man klättrade på utsidan av ett torn som var riktigt högt och på vilket det i princip inte fanns något att hålla sig i. I vanliga fall är det just i sådana avlägsna sammanhang som man tänker sig att man kan ägna sig åt fasadklättring. Nu verkar det dock ha spritt sig till Alby där en man klättrade från balkong till balkong...

En man har nämligen gripits i Alby efter att ha klättrat in hos några grannar, från sin egen balkong på sjätte våningen. Tyvärr förtäljer inte historien hur många våningar han klättrat, men i alla fall jag får svindel bara jag tänker på att bege mig utanför balkongräcket på sjätte våningen!

Inte nog med att mannen gjorde sådana stunt som att klättra på fasaden, han begav sig därefter in i en lägenhet och började misshandla det boende paret. Tack och lov lät han i alla fall de två tonåringarna vara och i slutänden verkar han ha fått en stekpanna i huvudet, vilket tvingade honom på flykten.

En stekpanna.

Jag får verkligen underliga bilder framför mig av gamla svartvita filmer där kvinnorna springer efter män ut ifrån köken med stekpannan i högsta hugg. På den tiden var det nog mest gjutjärnsstekpannor och de kan nog göra ganska ont att få någonstans på kroppen, men om den hade hamnat på huvudet hade nog en hjärnskakning varit den lindrigaste följden... Eftersom mannen lyckades ta sig därifrån antar jag att det var en lättviktare i form av teflon eller liknande och han lär nog vara glad över att det inte var en modell tyngre.

Tänk att över huvud taget få för sig att klättra ut från balkongen på sjätte våningen om man inte befinner sig i livsfara... Underligt är nog det minsta man kan säga om detta!

Överfölls av balkongklättrande man - DN 2009-02-11

--------------------
Pingat på nyligen.se för intressant.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: