tisdag 28 april 2009

Intressant när direktiv och lagar går emot varandra

Jag måste erkänna att jag sitter och fnissar för mig själv då jag läser i SvD idag... Det har pratats och bloggats så mycket om Ipred, FRA och allt möjligt annat inom det området nu ett tag nu och alla väntar med spänning hur utvecklingen kommer att se ut.

Tandlös, minsann... Det var inte riktigt på det viset jag hade förväntat mig att Ipred skulle beskrivas så snart efter dess intåg i vår vardag. Tele2 verkar nu följa Bahnhofs exempel att inte lagra några uppgifter, jag undrar vilka som kommer efter härefter. Uppenbarligen är det bara en tidsfråga, men kanske hinner Piratpartiet komma in i Europaparlamentet innan det beslutet ska tas att operatörerna måste lagra uppgifterna som de nu plockar bort.

Liknande inlägg: 1984 vs. nya lagar och regler 2009-05-18 Vilka idioter vi är - 2009-05-13 Omöjligt att köpa skivor numera - 2009-04-22 När framåtanda behövs blir bakåtsträvandet desto mäktigare - 2009-04-21 Svensk vs tysk fildelning - 2009-02-16 Går det att stoppa allt man inte tycker om? - 2008-12-19

SvD
--------------------
Nyligen har andra bloggare tyckt att det varit intressant att skriva om , , , , ,

Inga kommentarer: