onsdag 15 april 2009

Skydda dig från växthuseffekten

Jag försökte att låta bli att titta vidare... Helt uppenbart gick det inget vidare. En gång i tiden minns jag att jag höll ett föredrag om en man som hette Olrog och som sjöng att:
"allting går att sälja med mördande reklam - kom och köp konserverad gröt..."
Det här är alltid aktuellt och nu mer än någonsin. Vi kan inte lämna sängen på morgonen utan att träffas av något av de tusentals reklambudskap som finns överallt. Osocio skriver om många av dessa, som jag visserligen aldrig sett i Sverige, men som jag tycker borde synas mer. Det gäller alltså reklambudskap som vi kan lära oss något av. För en stund sedan postade jag ett inlägg om våld i hemmet här, nu följer ännu ett kort om växthuseffekten, tro det eller ej...

Jag dricker en del kaffe, men för det mesta dricker jag det antingen hemma, från termos eller hemma hos någon. Det är väldigt sällan som jag dricker ur en pappmugg, en sådan som man kastar bort då den är urdrucken. På något underligt sätt lyckas jag alltid spilla kaffe över halva mig om jag skulle få för mig att använda lock på nämnda pappmugg, det måste vara något konstruktionsfel.

I just det här fallet var det riktigt fina pappmuggar, som det står mer om i originalinlägget, men summan av det hela verkar vara att det faktiskt går att skydda sig mot växthuseffekten på ett mycket underligt sätt, genom att sätta en papplapp runt pappmuggen...


--------------------
Nyligen har andra bloggare tyckt att det varit intressant att skriva om , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

LÄS jävla nötter annars löper jag amok

http://nattljuset.blogspot.com/