onsdag 26 november 2008

Bli ei tunn bitch

Vad är det nu de har hittat på? Nog för jag har sett många underliga rubriker som skall locka oss till läsning, men detta? Summan av det hela var väl att man skulle bli lite mer bitchig...

Efter att ha följt uppmaningen att läsa på aftonbladet.se om den svenska forskaren Lisbeth Sthares idé om att lite mer jäv-ar anamma skulle hjälpa upp svenska kvinnors hälsa är jag nu nästan mer i chocktillstånd. Jag gissade mig till att det var under "Kropp & Hälsa" jag skulle titta och har nu tittat igenom de stora rubrikerna på hela sidan. Jag har inte räknat efter, men jag tror att 80+ procent handlar om vikt och hur man ska tappa vikt på bästa sätt. Det fick mig att bli lite lätt illamående. Bantningstips och träningstips till förbannelse och nu är det alltså innan jul...

Jag brukar sällan gå in på den sidan, då den för det första bara är så ful och ostrukturerad och för det andra innehåller skvaller som jag inte är intresserad av. Jag lyckades däremot inte hitta det som det stod om på den norska sidan, men tycker tanken är lite intressant.

Det är nog säkert bra att bli lite mer bitchig, att ta för sig lite mer och att kräva lite mer. Jag tror att de flesta mår bättre (inte för att det behöver ha direkt med vikten att göra) om de känner att de kan ta lite mer plats och får ha en egen åsikt som de uttalar. Jag vet inte riktigt vad hon räknar med i det begreppet, men lite mer jäv-ar anamma tyckte jag lät trevligt...

Frågar man ingenting får man ingenting veta sades det en gång på Hjärnkontoret, på samma sätt kan jag nog säga att vågar man ingenting så vinner man heller ingenting...

Inga kommentarer: