torsdag 11 juni 2009

Filmsommar

Jag blir bara mer och mer imponerad av Hanna Wagenius (c) och det hon skriver. Nu senast har det dykt upp ett inlägg om maktdelning och mediacensur på Neo-bloggen som är väl värt en titt. Som en följd av att jag läste det inlägget började jag fundera på film, eftersom hon avslutar inlägget med:
"Det faktumet tänker jag fira med att ha filmsommar och visa mina småbröder (som båda är över femton) ett gäng frihetliga filmer. Egentligen tjuvstartades det med V for Vendetta igår, men turen kommer att gå vidare till The Pursuit of Happyness, Dead Poets Society, Wag the Dog och Enemy of the State. Har någon fler förslag?"
Det här är verkligen en utmaning och att svara på något sådant på rak arm är ganska svårt, även om jag kan tycka att Minority Report borde ingå där. Jag har några filmer på min att-se-lista:

Das Experiment, Bringing Down a Dictator och Commanding Heights: the Battle for the World Economy

Eftersom jag ännu inte sett någon av dessa kan jag naturligtvis inte veta om de är värda tiden, men imdb:s betyg låter ju lovande och brukar sällan göra mig besviken.
--------------------
Nyligen har andra bloggare tyckt att det varit intressant att skriva om , ,

Inga kommentarer: